Bestillerkompetanse
Bestillerkompetanse er et kurstilbud for deg som er ansvarlig for anskaffelse av digitale tjenester, eller som jobber innenfor Informasjonssikkerhet og IKT- bransjen.
Om du er bestiller, leverandør eller kunde, vil du få nødvendig og ny relevant kompetanse med dette kurset, for å fatte riktige beslutninger, øke bevisstheten blant ansatte, eller redusere risiko.
Kurset gir en kort og enkel innføring, og kan kombineres med jobb. Det er tilpasset ansatte i små og mellomstore virksomheter i privat og offentlig sektor.
Innholdet i kurset er i tråd med Nasjonal strategi for digital sikkerhet og anbefalinger gitt av blant annet Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM).
Kurset inneholder også informasjon om nytt lovverk som trer i kraft i 2024 (NIS2).
Samarbeidspartnere i bransjen har vært med å utvikle kurstilbudet for å sikre en grundig og relevant opplæring.
Dato og klokkeslett for kursstart er satt med forbehold om endringer.