Yrkesrettet utdanning

Kundeservice og datakompetanse for ansatte i reiseliv bransjen

Kurs-id: 354594
Sted: AOF Teams 1
Timetall: 70
Kursstart Info: 17.08.2020 - 11.11.2020
Klokkeslett: 12:00 - 15:00
Påmeldingsfrist: 12.06.2020
Pris: kr Gratis
Antall dager: 24
Kontaktperson: Wendy Ann Wyant
E-post: wendy.wyant@aof.no
Telefon: 24076070
Mobil: 93492363
Status: Åpent for påmelding
Gå til påmelding

Informasjon

Dette kurset tilbys gratis med midler fra Bransjeprogrammet for reiseliv, det er noen krav til opptak som gjelder, se under:

Er det virkelig gratis?

  • Ja! Kursavgiften i sin helhet dekkes av Kompetanse Norge

Hvem kan ta disse kursene?

  • Disse kursene er gratis for deg som jobber innenfor reiseliv. Kurset tilbys i hele landet. Dette gjelder også for deg som jobber eller er helt / delvis permittert eller arbeidsledig. Ved påmelding må du oppgi informasjon om bransjetilhørighet, seneste arbeidsgiver og arbeidsmarkedsstatus, men ingen videre dokumentasjon kreves.

Når kan du ta kurs?

  • Bransjeprogrammene skal i første omgang løpe ut 2020, men det er ikke utenkelig at de blir forlenget. Frem til 1. september kan permitterte delta uten å miste dagpengene fra NAV. Vi anbefaler at du søker tidlig da plassene er begrenset og de første kursene starter allerede tidlig i juni 2020.

Kurset settes opp i virtuelt klasserom, det vil si at forelesningene foregår via opprettede klasserom i Teams, hvor hver enkelt deltaker logger seg på fra sin egen pc/Ipad for å følge undervisningen. Det vil være toveis kommunikasjon med veileder og de andre deltakerne underveis i undervisningen, akkurat som om man var i et vanlig klasserom.

Jobber du som medarbeider i reiseliv og ønsker mer kompetanse om faget ditt? Meld deg på!

 

Innhold i kurset blir blant annet:

DATA:
Bruk av data i kunde- og jobbsituasjon
Mottak av bestillinger
Bekreftelser og kvittering
Aktiv informasjon/opplysning av tilleggstjenester
Sette opp eget budsjett
Gjennomgang av rutiner, bruk av maler
Skikk og bruk på Facebook
E-post, formell og uformell stil
Offentlige nettsteder og tjenester
 
KOMMUNIKASJON:
Fokus på kunden, aktiv lytting, kroppsspråk
Servicekommunikasjon
Et positivt og aktivt språk
Viktige ordvalg og nyanser i språket
Skriftlig kommunikasjon og rapportering
Håndtering av klager og vanskelige kunder
 
 
Ved påmelding kreves det at du jobber innen reiseliv og du må derfor oppgi informasjon om bransjetilhørighet, seneste arbeidsgiver og arbeidsmarkedsstatus (permittert, jobber, arbeidsledig), men ingen videre dokumentasjon kreves. Informasjonen oppgis i merknadsfeltet.


Gå til påmelding
Del kurset på sosiale medier: