Resepsjonsfaget Vg3 – Virtuelt – BP 22/23
Kurs ID: 501687
Oppstart
torsdag 29. september 2022
Slutter
torsdag 8. juni 2023
Tidsrom
Kl.17:00 - 21:00Påmeldingsfrist
søndag 20. november 2022
Timeantall
Totalt: 100
Timer med foreleser: 100
Undervisningsform
Virtuelt klasseromInformasjon
Har du relevant erfaring fra praksis og ønsker å få dokumentert hva du kan? Det er aldri for sent å få papirer på kompetansen din. Teori til fagprøven er første steg på veien.
Resepsjonsfaget skal legge grunnlaget for yrkesutøvelse i resepsjoner på hotell og andre overnattingssteder. Faget skal fremme kompetanse om vertskapsrollen og det helhetlige reiselivsproduktet som inkluderer transport, formidling, overnatting, servering og aktiviteter.
Midlene er gitt via Bransjeprogrammet og er beregnet for deg som har yrkestilhørighet til faget. Enten du er i jobb i bransjen, er helt / delvis permittert eller arbeidsledig.
Det er fortløpende opptak hvor arbeidserfaring vil bli prioritert. Nærmere oppstart vil de resterende plassene fylles opp i henhold til «første mann til mølla» prinsippet.
Dette kurset går i virtuelt klasserom en kveld i uken fra kl 17-21.
Opplæringen retter seg mot voksne som ønsker å utdanne seg til resepsjonist med fagbrev.
For å få best mulig læringsutbytte av kurset anbefaler vi at du som deltaker har minst 3 års relevant arbeidserfaring ved kursoppstart.
Videre anbefaler AOF at du har norskkunnskaper tilsvarende B1 muntlig og skriftlig.
Voksne som ønsker å melde seg opp til fagprøven må dokumentere minimum 5 års relevant, godkjent praksis og bestått tverrfaglig teoretisk eksamen i faget, før fagprøven kan avlegges. Det er det fylkeskommunale Fagopplæringskontoret som godkjenner praksis.
Hovudområde
Vertskapsrolla
Hovudområdet omfattar gjestehandtering i resepsjonar og formidling av serviceleveransar i ei verksemd. Vidare dreier det seg om situasjonstilpassa kommunikasjon og åtferd. Vertskapsrolla omfattar formidling av produkt og tenester som inkluderer lokale og regionale attraksjonar, lokalt næringsliv og transporttilbod. Regelverk og rutinar for tryggleik under opphaldet høyrer med til hovudområdet.
Sal
Hovudområdet omfattar kommunikasjon og samhandling i resepsjonen med kundar, gjester og medarbeidarar. Det omfattar sal, meirsal og gjensal. Vidare inkluderer det utforming av salsbrev, utarbeiding av kommunikasjonsmateriell, klagehandsaming og presentasjon av serviceleveransen. Hovudområdet fokuserer på samarbeid med dei eksterne salskanalane knytte til verksemda. Bruk av digitale reservasjons- og kundeoppfølgingssystem i verksemda høyrer med til hovudområdet.
Drift
Hovudområdet omfattar daglege gjeremål i ein resepsjon. Her inngår driftssystema i verksemda, tryggingsrutinar, internkontrollrutinar og bruk av digitale verktøy. Hovudområdet omfattar også innhenting av og analyse av nøkkeltala i verksemda.
https://www.udir.no/kl06/RES3-01/Hele/Kompetansemaal/etter-vg3
Etter Vg3
Vertskapsrolla
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
utføre service i vertskapsrolla og tilpasse kommunikasjon, åtferd og klesdrakt i møte med gjester
kommunisere munnleg og skriftleg med gjestene, også på engelsk
bruke enkle formuleringar på eit anna framandspråk enn engelsk i møte med gjestene
gjere greie for og følgje gjeldande regelverk og tryggingsrutinar i verksemda ved brann, ran og tjuveri og ved behov for førstehjelp
velje ut og bruke ulike verkemiddel i formidlinga av tenestene til verksemda og destinasjonen
formidle informasjon om lokale og nasjonale attraksjonar
gjere greie for historia til verksemda og kva organisering, mål, strategi og forretningsidé verksemda har, og bruke dette i vertskapsrolla
koordinere interne og eksterne aktørar rundt opphaldet til gjesten
Sal
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
planleggje og gjennomføre sal, meirsal og gjensal gjennom framsyning og presentasjon av produkt og tenester og tilpassing til dei behova gjestene har, og krava til lønnsemd i verksemda
utarbeide salsbrev og anna kommunikasjonsmateriell
handsame klager i tråd med gjeldande regelverk
kommunisere skriftleg med gjester og eksterne salskanalar
bruke reservasjons- og kundeoppfølgingssystema i verksemda i salsarbeidet
vurdere kundegrunnlaget til verksemda og gjere greie for kva kjede- og firmaavtalar ho har
arbeide etter etiske retningslinjer og gjeldande regelverk for sal og marknadsføring
vurdere kapasitet og prissetjing i verksemda i samsvar med dei krava verksemda set til lønnsemd
Drift
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
planleggje og utføre daglege driftsoppgåver i resepsjonen i samsvar med rutinane i verksemda og gjeldande regelverk for helse, miljø og tryggleik og ut frå omsyn til miljøet
planleggje, klargjere, gjennomføre og evaluere dei oppgåvene verksemda har ved arrangement
planleggje og utføre daglege arbeidsoppgåver og rutinar i husøkonomavdelinga
servere mat og drikke etter gjeldande regelverk
gjere greie for organisering av verksemda og sin eigen arbeidsplass og si eiga rolle i verksemda
hente inn, rekne ut og analysere nøkkeltala i overnattingsavdelinga
vurdere korleis ulike faktorar påverkar lønnsemda i verksemda
drøfte samanhengar mellom internt arbeidsmiljø, produktivitet og kvalitet på reiselivsproduktet
bruke reservasjons- og kundeoppfølgingssystem i verksemda til å gjere, endre, optimalisere og avbestille reservasjonar
bruke kasse og betalingsterminalar, handtere kontantbehaldning, utføre oppgjersrutinar og gjere enkle valutaoverslag og kalkulasjonar
bruke systema og rutinane i verksemda til å formidle informasjon mellom avdelingane
rapportere statistikk etter gjeldande regelverk
gjere greie for og arbeide i tråd med tryggingsrutinane i verksemda
arbeide i samsvar med etiske verdiar, rutinar og gjeldande regelverk knytte til overnattingsverksemda
vurdere korleis arbeidsplassen kan tilpassast ergonomisk, og utføre arbeidet på ein ergonomisk riktig måte
arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforhold i resepsjonsfaget, og gjere greie for dei pliktene og rettane som lærlingen, arbeidsgivaren og arbeidstakaren har
Undervisningen gjennomføres i et virtuelt klasserom via egen PC med lærer til stede, slik at du kan følge undervisningen hjemmefra. Du får tilsendt tilgang til klasserommet i god tid før undervisningen starter.
Privatisteksamen er skriftlig.
Frist for oppmelding til eksamen på våren er 1. februar, og 15. september om høsten.
All oppmelding til eksamen skal skje via din fylkeskommune.
Kurset er gratis.