AOF.no

Renholdsoperatørfaget – Virtuelt – Fagbrev

Kurs ID: 500768

Oppstart

torsdag 3. november 2022

Slutter

torsdag 18. mai 2023

Tidsrom

Kl.17:00 - 21:00

Påmeldingsfrist

torsdag 27. oktober 2022

Pris

23900,-

Timeantall

Totalt: 80

Timer med foreleser: 80

Undervisningsform

Virtuelt klasserom

Trøndelag

Trøndelag

Kontakt

AOF Arbeidsliv

Telefon

I henhold til GDPR, må du opprette en egen «Min side» første gang du melder deg opp til kurs. Om du opplever problemer med dette, kontakt oss her.

Informasjon

Har du lang erfaring fra renholdsbransjen? Da kan du ta fagbrev som renholdsoperatør. Et fagbrev gir trygghet og styrke i arbeidsmarkedet. Delta på kurset hjemme fra din egen stue.

Kurset settes opp i virtuelt klasserom, det vil si at forelesningene foregår via virtuelt klasserom, hvor hver enkelt deltaker logger seg på fra sin egen PC for å følge undervisningen. Det vil være toveis kommunikasjon med veileder og de andre deltakerne underveis i undervisningen, akkurat som om man er i et vanlig klasserom.

Forkunnskaper
Kurset er tilrettelagt for voksne med praksis i faget. Det kreves ingen forkunnskaper for å melde seg på kurset utover at du har tilgang til PC med kamera og mikrofon, og at du snakker, skriver og forstår norsk. Vi anbefaler at man har relevant arbeidspraksis fra renholdsfaget før man starter på teoriundervisningen. 

Renholdsoperatøren planlegger og utøver profesjonelt renhold. Sentrale arbeidsområder er

  • rengjøring og vedlikehold av vegger, tak, inventar og gulv.

  • valg og bruk av riktige kjemikalier

  • valg av hensiktsmessige metoder for rengjøring og bruk av maskiner og utstyr i arbeidet

  • service, kundebehandling og kommunikasjon

  • arbeid med inneklima og hygiene

  • kalkulasjon og planlegging, bruk av IKT-verktøy

Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen renholdsoperatørfaget. Kurset er komprimert og spesielt tilrettelagt for voksne. Det bygger på læreplanene fra Vg1 Bygg- og anleggsteknikkVg2 Overflateteknikk og Vg3 Renholdsoperatørfaget (hovedfokus). 

Opplæringen retter seg mot voksne som ønsker å utdanne seg til renholdsoperatør.

Kurset er tilrettelagt for voksne med praksis i faget. Det kreves ingen forkunnskaper for å melde seg på kurset utover at du har tilgang til PC med kamera og mikrofon, og at du snakker, skriver og forstår norsk. Vi anbefaler at man har relevant arbeidspraksis fra renholdsfaget før man starter på teoriundervisningen. 

Voksne som ønsker å melde seg opp til fagprøven må dokumentere minimum 5 års relevant, godkjent praksis og bestått tverrfaglig teoretisk eksamen i faget, før fagprøven kan avlegges. Det er det fylkeskommunale Fagopplæringskontoret som godkjenner praksis.

Reinhaldsplanlegging

Kjerneelementet reinhaldsplanlegging handlar om å bruke ulike planleggingssystem i bygg, anlegg, installasjonar og transportmiddel. Kjerneelementet handlar om å analysere reinhaldsbehov, planleggje kostnadseffektivt reinhald og dokumentere det utførte arbeidet. Vidare handlar reinhaldsplanlegging om å vurdere eigenskapar, tilstandar og bruksområde for overflater og reinhaldsobjekt. Kjerneelementet handlar òg om å sikre dei kritiske suksessfaktorane i reinhaldsleveransen og tilfredsstille krava i ein tenestenivåavtale.

 

Reinhald

Kjerneelementet reinhald handlar om å halde overflater reine og sikre livssyklusen til overflatene i samsvar med gitte kvalitetskriterium. Kjerneelementet handlar om regelmessig reinhald, periodisk reinhald og spesialreinhald i ulike typar bygg, anlegg, installasjonar og transportmiddel. Å kritisk vurdere det gjennomførte arbeidet og kvalitetssikre reinhaldsleveransen er òg ein del av kjerneelementet.

 

Helse, miljø og sikkerheit

Kjerneelementet helse, miljø og sikkerheit handlar om å identifisere og forhindre situasjonar som utgjer ein fare for liv og helse i reinhald av bygg, anlegg, installasjonar og transportmiddel. Det inneber òg å risikovurdere arbeidet i samsvar med gjeldande regelverk og gjennomføre sikker jobb-analyse. Vidare handlar kjerneelementet om å bruke utstyr og maskiner i samsvar med gjeldande regelverk og å arbeide i samsvar med gjeldande system og tiltaksplan for helse, miljø og sikkerheit. Kollegialt samarbeid om berekraftige og miljøvennlege løysingar er òg ein del av kjerneelementet.

https://www.udir.no/lk20/rof03-01/kompetansemaal-og-vurdering/kv319

Kompetansemål 

Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne

  • planleggje reinhald av bygg, anlegg, installasjonar og transportmiddel arbeidet etter teikningar og beskrivingar ved bruk av ulike planleggingsverktøy, arbeide i samsvar med gjeldande krav til helse, miljø og sikkerheit og reflektere over konsekvensane ved å ikkje følgje krava

  • utarbeide arbeidsplaner, bestille og motta utstyr og kjemikalie og kontrollere kvalitet og mengde i tråd med arbeidsoppgåva

  • risikovurdere metodar, kjemikalium og utstyr, gjere greie for korleis arbeidsoppgåvane påverkar kostnadseffektivitet, materiale og ytre miljø, og reflektere over feilhandtering

  • gjennomføre ein sikker jobbanalyse, rapportere om uønskte hendingar og halde ved like maskiner og utstyr

  • gjere greie for og nytte kvalitetssikringssystem, arbeide etter fastsette kvalitetskrav og dokumentere eige arbeid

  • fastsettje og bedøme reinhaldskvalitet i tråd med gjeldande standarder og kvalitetssystem

  • arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i reinhaldsoperatørfaget, og gjere greie for kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har, og reflektere over krav og forventingar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap

  • kjeldesortere og handtere avfall etter gjeldande regelverk, handtere helsefarlege kjemikalium og spesialavfall og reflektere over konsekvensane av feilhandtering

  • arbeide i tråd med ergonomiske prinsipp og reflektere over konsekvensane av arbeidsbelastningar og skadeforebyggjande tiltak

  • arbeide i tråd med berekraftige og miljømessige prinsipp og reflektere over konsekvensar av støveksponering og bruk av kjemikalium

  • velje og bruke verne- og smittevernutstyr for arbeidsoppgåva og vurdere konsekvensane ved feilbruk

  • gjere greie for ulike overflatemateriale og vurdere korleis reinhaldsmetodar og reinhaldsmiddel påverkar overflatene

  • velje og bruke maskiner, utstyr og metodar etter reinhaldsbehov og vurdere dette opp mot kostnadseffektivitet, tidsbruk og miljøbelastning

  • utarbeide reinhaldsplanar, arbeidsplanar og arbeidsbeskrivingar og reflektere over val av frekvens, kvalitet og metode

  • bruke fagterminologi for å kommunisere med kollegaer og andre yrkesutøvarar og drøfte ulike løysingar som bidreg til å minimere miljøavtrykket og sikre ei effektiv ressursutnytting

  • vurdere smitterisiko, arbeide i samsvar med gjeldande regelverk for smittevern og gjere greie for smittespreiing og korleis smittekjeder kan brytast

  • utføre regelmessig og periodisk reinhald av ulike overflater på inventar, vegger, golv og himlingar i kjende og ukjende situasjonar, i tråd med kvalitetskrav og sikre innemiljøet

  • utføre reinhald i ulike fasar av byggjeperioden etter gjeldande regelverk og vurdere korleis dei ulike fasane påverkar valet av reinhaldsutstyr og arbeidsmetodar

  • identifisere ulike typar smuss, gjere greie for og bruke ulike kjemikalium for å fjerne smuss og utføre reinhald

  • gjere greie for ulike typar fasadereinhald

  • utføre grunnleggjande førstehjelp

Undervegsvurdering

Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i reinhaldsoperatørfaget når dei bruker kunnskapar, evner og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.

Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren og lærlingane skal vere i dialog om utviklinga til lærlingane i reinhaldsoperatørfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og til å reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingen kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.

Kurset settes opp i virtuelt klasserom, det vil si at forelesningene foregår via virtuelt klasserom, hvor hver enkelt deltaker logger seg på fra sin egen PC for å følge undervisningen. Det vil være toveis kommunikasjon med veileder og de andre deltakerne underveis i undervisningen, akkurat som om man er i et vanlig klasserom. Du får tilsendt tilgang til det virtuelle klasserommet før undervisningen starter.
Vi har dyktige lærere som er vant til å jobbe med voksne og tilpasser innholdet i undervisningen i forhold til dette. Vi legger opp til eksamensforberedende undervisning i slutten av kursperioden og jobber oss gjennom tidligere eksamensoppgaver.

Kurset går en kveld i uken fram til slutten av november med unntak av påskeferie og sommerferie, da er det ingen undervisning.


Privatisteksamen er skriftlig. 
Frist for oppmelding til eksamen på våren er 1. februar, og 15. september om høsten. 
All oppmelding til eksamen skal skje via din fylkeskommune via www.privatistweb.no

Vi legger opp til eksamensforberedende undervisning i slutten av kursperioden og jobber oss gjennom tidligere gitte eksamensoppgaver for å gi deg en opplevelse av hva som forventes til eksamen.

Vi tilbyr oppdeling av kursavgiften i avdrag. Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Andre fagforeninger har egne stipendordninger, eksempelvis  Fagforbundet  og  Handel og kontor. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon.

Trøndelag

Trøndelag

Kontakt

AOF Arbeidsliv

Telefon

I henhold til GDPR, må du opprette en egen «Min side» første gang du melder deg opp til kurs. Om du opplever problemer med dette, kontakt oss her.